Spelar dom tröga?

Var går gränsen för vad man kan bli sur över? Är det okej att bli sur på sin kompis för att hon/han har på sig en rosa tröja, bara för att man själv inte tycker om just den färgen? Är det okej att bli sur på sin flick/pojkvän för att han/hon har valt att tatuera in en ros på armen bara för att man själv inte tycker att det är snyggt? Det är okej att inte tycka att någonting är snyggt, men ingen människa äger en annan människa, därför har vi alla rätt att göra vad vi vill med våra kroppar och tankar, osv. Är det rätt av min mamma att säga åt mig att jag inte får ha rosa kläder på mig? Nej, hon bestämmer över mig för att jag är hennes dotter, men hon kan inte bestämma allt. Det finns vissa gränser som jag nämnt tidigare. Dom flesta förstår nog vad jag menar, men blir så irriterad på dom som inte förstår, dom kanske låtsas att dom inte försår, dom kanske skiter i att det är fel för att dom vill ha det just på deras eget sätt, med deras egna regler. Man äger inte sin pojk/flickvän! Tänk på det..

Kvinnomisshandel inombords förfan!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback