Mobbning och homosexualitet

Det var helt onödigt att åka till skolan idag, det ända vi pratade om var mobbning, homosexualitet, hur lärare ska vara osv. Helt klart bättre än en vanlig dag, men snälla som om vi aldrig har arbetat med sådant förut? Och som om vi inte fattar att det inte är okej med mobbning? Nja tror inte så va. Men men nu ska jag inte vara sån, jag sitter hemma hos Katta och vi ska kolla på film snart, slappt liv? Hehe, sen får vi se var livet bär oss. Ikväll ska jag äta middag med Marko och familjen, det blir nog bra. Sen får vi se var livet bär oss :)

Jag tror faktiskt inte på att killar hatar bögar så mycket som dom säger, tror faktiskt att dom bara är rädda för att dom ska få någon slags stämpel om att dom själva är bögar. Jag menar, som om jag skulle säga upp kontakten med en nära vän för att hon berättar att hon är lesbisk? Som om det skulle störa våran vänskap? Knappast. Alla anser inte att det är samma sak för det är ju "hett" med tjej och tjej, i vilket fall enligt killar. Men vem vet, tjejer kanske tänder på bögar?
(Inlägget var speciellt riktat till Max) ;)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback