Det var hur häftigt som helst!

Det var hur häftigt och roligt som helst att åka rib-båt, och nej vi fick inte ont i nacken! Vi fick ha på oss flytoveraller, uppblåsabara flytvästar, mössa, skidglasögon och vantar. Overallerna hade vi för att det inte ska vara kallt, och för att om man skulle ramla i vattnat så skulle overallen göra så att man flyer, flytvästarna var bara med i fall att overallen inte skulle hålla en uppe ordentlig och resten var bara skydd mot kylan. Vi var som mest uppe i 54,5 knop, som alltså är 98 km i timmen, häftigt!;) Fatta hur fort det känns när man åker på vattnet och flyger på vågorna! Om man inte stödjade tillräckligt med benen så kunde man få ont i ryggen också. Så man fick hela tiden vara berädd på att ta emot smällarna med benen. Så, någon som vågar gissa vilken kroppsdel som var spagetti när åkturen var slut?;) Båten är gjord för att åka mycket ute på havet så den är väldigt stabil, så det var inte så läskigt som jag hade tänkt mig, jag är dock livrädd för att åka fort med bilar i svängar, och det är på grund av att jag och mina kompisar åkte av vägen en gång när vi körde i ca 120 blås. Bilen snurrade runt, alltså inte upp och ner. Sen hamnade vi i diket och var jätte nära att åka in i ett träd som var lite mindre än en halv meter ifrån oss. Det hände ingenting men blev bara rädd för att åka med någon som kör fort efter det. Jag rekomenderar er att testa på att åka tib-båt, tro mig det känns mycket säkrare på vattnet!;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback