p- staven ute!

Inte förrän 2 timmar innan blev jag jätte nervös. Jag gick fram och tillbaks här hemma ändå tills Marko kom hit och hämtade mig. Vi åkte sen till barnmorskemottagningen och väntade där i ca 10 minuter. Under 10 minuter hinner man tänka ganska mycket om man är nervös. Så ja, under de 10 minutrarna hann jag stressa upp mig ganska mycket! 

- Du ska snart få komma in. 
- Okej. 

Och nu blev jag ennu mer nervös! Marko pussade mig på pannan och i hela ansiktet emellan åt, han försökte lugna ner mig samtidigt som han drev med mig om hur ont det skulle göra.

Väl där inne så tog det ca 25 minuter sen var allting klart. Hon började med att tvätta bort bedövningssalvan som jag hade satt på hemma en timme innan. Sedan gav hon mig en spruta med tandläkar bedövning i.

Hon stack mig ca 3 gånger under p- staven. Efter 5 minuter var det dags att skära, och sedan trycka ut p- staven. 
Jag bad om att få lyssna på musik, tänkte att det kunde lugna ner mig.

Satte i hörlurarna och musiken på högsta volym, försökte att BARA koncentrera mig på musiken och inget annat.

Jag höll Marko i handen och efter ett tag kände jag hur svettigt det blev
. Jag var sååå himla nervös. Det kändes hur hon tröck och pillade men det gjorde absolut inte ont. Det var bara obehagligt. 

Hon tejpade med 3 små tejp bitar och sen ett plåster och bandage och sen var det klart! Vilken lättnad säger jag bara. 

Marko berättade för mig efteråt att när jag hade hörlurarna i öronen och lyssnade på högsta musik så satt dom och skrattade åt mig för att jag hade legat och nunnat: na, na, na, la, la, la, la osv haha.

Så här såg det ungefär ut efteråt. Fast jag har inte fått något blåmärke än men det kommer väl.. :p



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback