Dagens att inte se fram emot

Dagens att inte se fram emot: Att mamma kommer hem och skäller ut mig för att jag inte har gått till skolan men ändå tar hem en kompis. Ända sen jag var liten så har hon varit jätte sträng med att om jag är hemma från skolan så får jag inte gå ut eller ta hem kompisar. Hon har alltid sagt att om jag är så "sjuk" att jag inte orkar gå till skolan så borde jag inte orka vara med kompisar heller.. Och jag har alltid hatat den regeln. Jag har alltid tyckt att det är upp till mig hur jag vill gör med min skolgång. Speciellt nu när jag går på gymnasiet så tycker jag verkligen inte att det är hennes sak att säga vad jag får och inte får göra med min skolgång, jag har valt att gå på gymnasiet, men det är frivilligt, så jag tycker att jag borde få avgöra själv om jag vill eller inte vill/orkar eller inte orkar gå till skolan. Jag har varit hemma 2 gånger från skolan sedan den började och det är absolut inte mycket för att vara mig, jag har skärpt till mig jätte mycket. Men jag känner faktiskt att desto längre det går detsto mer känner jag för att vara hemma från skolan, och det är inte bra. Jag vet att det egentligen bara är att gå till skolan, sen om jag inte orkar vara kvar så är det bara att åka hem för då vet hag att jag inte kommer att åka hem för då var det ju helt onödigt att jag satte mig på bussen i 40 minuter för att komma fram till skolan. Jag måste och vill gå till skolan, det är bara morgonbiten som är så himla jobbig! Det går dock bra annars, jag trivs i klassen och ser fram emot allt vi kommer att gå igenom tillsammans, men..
Jag saknar min gamla skola och dom gamla klasskamraterna!



» ciiz

aah jo jag ska va brunett ja kmr aldrig få de så blont igen :P!

2010-09-21 // 16:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback