The love is strong

Hej hej allesammans!
Just nu sitter jag i min säng och har precis läst lite ur Linas kvällsbok 2.

Om du tänker dig en cirkel som bara går runt och runt, som alltid kommer tillbaks tills samma punkt där allt började. Precis så känner jag nu, att det här aldrig funkar.. jag blir så himla arg och ledsen! Fan för allt det här.
Känner mig lite patetisk när jag skriver sånt här på bloggen, men det handlar faktiskt om mitt liv, så varför inte.

Jag kan då passa på att skriva lite om det som får mig att må bra.

Sedan första dagen du fick mig att känna den där känslan, så har den alltid funnits kvar. Du har alltid lyckats få mig glad på något sätt, och jag har aldrig förstått hur. När jag är som svagast och bara vill krypa ihop, så har du funnits där och fått mig att känna mig bättre. Du har alltid gjort ditt bästa för att få mig att må bra. Och jag är tacksam, jag kan nog egentligen inte föreställa mig någon annan än dig. Det har alltid gått upp och ner för oss, men varje bråk har vi klarat av att hantera, vi har klarat av att prata ut om allting. Och då borde det få vara för alltid. Men vem vet, den dagen då vi inte passar för varandra längre kanske kommer, men jag önskar att jag får behålla den känslan jag har nu, föralltid! Det skulle inte finnas något bättre än att få dela allt med dig. För alla sena sommarkvällar och nattbad får mina ögon att bli fyllda, den kärleken var så fin, så varm. Jag tänker ofta tillbaks och det får mig bara att le, att fortsätta tro, på oss. Att vi faktiskt kan klara av allt och få leva med varandra, föralltid. Jag minns en sommarnatt, bara jag och du, vi tog bilen och tog ett nattbad, där kramades vi i vattnet tills vi båda höll på att bli till is. Vi ville inget annat än att bara få vara med varandra, och det var vi. Minns du? Jag minns hur du pratade med mig, hur du fick mig att inse dom allra vikrigaste sakerna. Och jag minns även hur du lärde mig att se på saker på ett annorlunda sätt. Jag minns hur vi båda smälte när vi såg varandra. Så länge jag ser tillbaks på allt det där fina, så kommer jag aldrig kunna sluta hoppas och tro. Saker händer, och saker förändras, men du kommer alltid vara densamma för mig. Jag kan inte sluta skriva, jag vill bara fortsätta, jag tänker på dig! Jag vet att jag inte är så bra på att berätta hur mycket jag älskar dig, för jag är bättre på att uttrycka mina känslor genom att skriva.. Men.. Jag älskar när du ligger kvar i sängen på morgonen för att se mig i ögonen, kyssa mig och säga hur mycket du älskar mig. Jag älskar när vi sitter på en bänk i parken, du kysser mig och oavsätt hur mycket folk det är som är där, så fortsätter du. Jag älskar när du kallar mig gullgull för att jag är så liten och gosig i dina armar. Jag älskar när DU blir så glad för att du har överraskat mig med något fint. Jag älskar när du ringer mig på kvällarna utan att ha något vettigt att säga. Jag älskar när gråter i min famn, för då vet jag att du verkligen har släppt in mig. Jag älskar när du säger något som jag inte förstår, och sen skrattar åt mig för att du tycker att jag är så söt. Jag älskar när du skriver gulliga saker till mig i smyg i mina hemliga böcker. Jag älskar när du frågar om jag behöver hjälp med mina läxor. Jag älskar när du frågar mig hur jag tycker att du ska göra i olika situationer. Jag älskar när du inte blir arg trots att jag skriker på dig.Jag älskar när du försäkrar mig om att du kommer älska mig föralltid, att det kommer vara jag och du förevigt,att du kommer älska mig i nöd och lust. Jag älskar när du tar mig på allvar och förstår att jag har rätt i något. Det finns vissa saker som du gör som får mig att bli varm inombords. Det är det som jag precis har skrivit ner. Jag är så himla glad och tacksam för alla minnen vi har tillsammans, och alla minnen som vi kommer få tillsammans. Jag ser redan fram emot sommaren 2011 med dig. Du är min första riktiga kärlek, jag trodde alltid att dom jag hade förut var på riktigt, men när jag väl träffade dig, så förstog jag att jag hela tiden hade så fel. Vad som än händer så kommer jag alltid minnas dig, du kommer alltid finnas i mitt hjärta, och jag ser fram emot att berätta för mina barnbarn om hur vi träffades, och våran resa efter det, med eller utan dig!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback