Vilken idiot kom på matematik!?

Jag försöker plugga så gott det går, har dock inte försökt i mer än 20 minuter men det här går åt helvete. Vilken jävla idiot var det som kom på matematik? Hur kan man vara så korkad!? Faktum är egentligen att man är smart om man kan matte så jag borde nog bara hålla käften haha! Men varför går det inte, är min hjärna bara kapabel till att användas 5 timmar per dygn så att alla krafter redan är slut eller vad är det frågan om!? 

Snälla, snälla och snälla, är det någon som kan det här talet: Beräkna det ursprungliga värdet när 120% är 3,6 kg.. Svara gärna i en kommentar med svaret och uträkningen, jag behöver verkligen hjälp, eller vill ni bidra till att jag får IG? Hm, det vore väl synd..? ;)


Svar 2,88 kg



20x3,6 : 100 = 0,72



3,6 - 0,72 = 2,88

2010-12-15 // 20:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback